OBECNÝ ÚRAD BANSKÉ
Banské 320
09412 Vranov nad Topľou
MRK
Od 1. októbra 2018 sa v našej materskej škole začal realizovať projekt
Podpora predprimárneho vzdelávania detí z marginalizovaných rómskych komunít
Sprostredkovateľský orgán – Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky ako subjekt určený vládou Slovenskej republiky na návrh Riadiaceho orgánu na plnenie niektorých alebo všetkých úloh Riadiaceho orgánu v súlade s čl. 123 ods. 6 a 7 Všeobecného nariadenia;
„Take away“ balík –súbor národných projektov, ktorý zahŕňa tri povinné národné projekty, a to:
1/Národný projekt „Terénna sociálna práca a terénna práca v obciach s prítomnosťou marginalizovaných rómskych komunít“,
2/ Národný projekt „Podpora predprimárneho vzdelávania detí z marginalizovaných rómskych komunít I.“, a
3/ Národný projekt „Podpora vysporiadania pozemkov v marginalizovaných rómskych komunitách“
a jeden nepovinný národný projekt, a to Národný projekt „Komunitné centrá v mestách a obciach s prítomnosťou MRK - I. Fáza“.
V rámci tohto projektu pracuje v MŠ pán asistent učiteľa Bc. Matúš Goroľ , ktorý je nápomocný pani učiteľkám pri práci s rómskymi deťmi, ktoré majú nedostatky v slovenskom jazyku, hygienou, sebaobslužnými činnosťami a pod. Taktiež pripravuje pre deti rôzne aktivity na zopakovanie vzdelávacích štandardov. Spolupracuje s terénnymi sociálnymi pracovníkmi v obci a s rodinami detí.
Školský špeciálny pedagóg Mgr. Mária Begalová uskutočňuje odbornú starostlivosť a intervencie s ťažkosťami a adaptáciou rómskych detí. Realizuje a vyhodnocuje depistáže, diagnostiku detí z MRK v Materskej škole. Spolupodieľa sa na aktivitách, ktoré prispievajú k vytváraniu pozitívnej klímy a inkluzívneho prostredia v MŠ vrátane práce s rodinou. Koordinátorom inkluzívneho tímu v MŠ je pani riaditeľka Materskej školy.
Obec
Liturgické oznamy
Kalendár
Po | Ut | St | Št | Pia | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |