Materská škola
,, Človek sa nenarodí dobrý, alebo zlý,
dobrým alebo zlým sa stáva prostredníctvom výchovy
a životného prostredia, v ktorom vyrastá. ,,
Hymna
- Zelení sme lesankovia, prírodu si chránime. Od jesene až do leta do školy my chodíme.
- Ak príroda potrebuje rýchlo jej pomôžeme. Stromčeky si vysadíme aj kvietky pestujeme.
- V našej milej dedinôčke Banské ju nazývame. Veselo si my žijeme, prírodu milujeme.
- Tiež odpadky nezahadzuj, lebo budeš ľutovať. Ak prírodu chceš mať čistú, musíš ju ochraňovať
Pokrik
Zelení sme lesankovia hej, hej, hej,
usilovní ochrancovia hej, hej, hej,
do lesa my chodíme hej, hej, hej,
prírodu si chránime hej, hej, hej.
Príroda je krásavica,
zelená to parádnica,
stromy, kríky, lúky, listy,
chceme dýchať kyslík čistý.
Predškolský vek je dôležitým obdobím dieťaťa, trvá od 3 roka do 6 roka. Koniec tohto obdobia definuje školská zrelosť, školská pripravenosť a samotný vstup do školy. Predškolský vek je charakteristický tým, že dieťa sa začlení do novej sociálnej skupiny rovesníkov mladších a starších detí. V tomto období prebieha u dieťaťa veľa fyzických zmien, vývinových zmien ako aj poznávacích schopností – pamäti, myslenia...
Zriaďovateľ školy: Obec Banské
Riaditeľka MŠ: Mgr. Jana Uchaľová
Kontakt: 057-4490568
email: msbanske@azet.sk
Prevádzka školy: celodenná
Výchova a vzdelávanie v Materskej škole sa realizuje podľa Štátneho vzdelávacieho programu pre predprimárne vzdelávanie v materských školách, ktorý je platný od 1.9.2016. Štátny vzdelávací program pre predprimárne vzdelávanie v materských školách predstavuje vymedzenie cieľov a obsahu predprimárneho vzdelávania, základný rámec pre tvorbu konkrétnych školských vzdelávacích programov, východiská ktoré pomáhajú materskej škole realizovať ich školské vzdelávacie programy, vzdelávanie pre ďalšie stupne vzdelania, evalvačnú prácu pri dosahovaní cieľov vzdelávania materskej školy a inkluzívne vzdelávanie.
Štátny vzdelávací program pre predprimárne vzdelávanie v materských školách obsahuje: ciele výchovy a vzdelávania v materskej škole, stupeň vzdelania, profil absolventa, vzdelávacie oblasti, t.j. JAZYK A KOMUNIKÁCIA, MATEMATIKA A PRÁCA S INFORMÁCIAMI, ČLOVEK A PRÍRODA, ČLOVEK A SPOLOČNOSŤ, ČLOVEK A SVET PRÁCE, UMENIE A KULTÚRA, ZDRAVIE A POHYB. Charakteristika vzdelávacích oblastí, vzdelávacie štandardy, vyučovací jazyk, organizačné podmienky na výchovu a vzdelávanie v materských školách, povinné personálne zabezpečenie predprimárneho vzdelávania v materských školách, povinné materiálno-technické a priestorové zabezpečenie predprimárneho vzdelávania, podmienky na zistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri výchove a vzdelávaní, výchova a vzdelávanie detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a zabezpečenie podmienok inkluzívneho vzdelávania,
Zásady a podmienky pre vypracovanie školských vzdelávacích programov.
Na základe Štátneho vzdelávacieho programu pre predprimárne vzdelávanie v materských školách si materská škola spracovala Školský vzdelávací program s názvom Zelení lesankovia, ktorý obsahuje: názov školského vzdelávacieho programu, vymedzenie vlastných cieľov a poslania výchovy a vzdelávania, stupeň vzdelania, vlastné zameranie školy, dĺžku dochádzky a formy výchovy a vzdelávania, učebné osnovy - východiska plánovania výchovy a vzdelávania v materskej škole, vyučovací jazyk, spôsob, podmienky ukončovania výchovy a vzdelávania a vydávanie dokladu o získanom vzdelaní, personálne zabezpečenie, materiálno-technické a priestorové podmienky, podmienky na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri výchove a vzdelávaní, vnútorný systém kontroly a hodnotenia zamestnancov školy a požiadavky na kontinuálne vzdelávanie pedagogických a odborných zamestnancov.
Súčasťou Školského vzdelávacieho programu sú aj učebné osnovy, ktoré obsahujú výkonové štandardy, z ktorých si učiteľky podľa úrovne a veku deti vytvárajú výchovno-vzdelávacie ciele pri plánovaní činností a aktivít pre deti.
Školský vzdelávací program vychádza z vonkajších a vnútorných podmienok školy a na základe týchto podmienok sa materská škola zamerala na environmentálnu výchovu. V materskej škole deťom približujeme environmentálnu výchovu tiež cez výkonové štandardy, ktoré si pani učiteľky vypracovali. Výkonové štandardy sú zamerané na Zdravý les, Zvieratá, Rastliny, Potok, Životné prostredie a separácia, Environmentálna výchova v literatúre a médiach, Vytvárame zdravý les, Zo sveta poľovníkov.
V Materskej škole realizujeme pod vedením učiteliek projekty - Adamko hravo-zdravo, Veselé zúbky, Ekostopa, Bezpečná škôlka. Pani učiteľky si pripravujú z projektov rôzne zaujímavé aktivity, ktoré realizujú so všetkými deťmi.
Neoddeliteľnou súčasťou našej materskej školy a Školského vzdelávacieho programu sú naše logá - Smrečka a Bučko, vlastná vlajka, hymna a pokrik Zelených lesankov.
Stravovanie zabezpečuje školská jedáleň v materskej škole.
- Školský rok 2022/2023
- Počet detí: 66
- Počet tried: 4 – 2 triedy s celodennou výchovou a vzdelávaním, 2 triedy s poldennou výchovou a vzdelávaním
- Školský rok sa začal 1. 9. 2022
- Materskú školu v Banskom v školskom roku 2022/2023 navštevuje 66 detí vo veku od troch do šiestich rokov, z toho 2 deti plnia povinnú predškolskú dochádzku v zahraničí.
- Materská škola ma 18 zamestnancov, 6 pedagogických, 3 pedagogickí asistenti, 2 rodičovskí asistenti, 2 školskí špeciálni pedagógovia – projekt: Národný projekt NP PRIM – Podpora predprimárneho vzdelávania detí z MRK I a 5 nepedagogických zamestnancov – 2 kuchárky, vedúca školskej jedálne, upratovačka a kurič.
- V tomto školskom roku sa otvorili 4 triedy – 2 s celodennou formou výchovy a vzdelávania a 2 triedy s poldennou formou výchovy a vzdelávania
Rozdelenie učiteliek pre jednotlivé triedy:
- Horná trieda – VČIELKA – Triedna uč. riaditeľka Mgr. Jana Uchaľová a p. učiteľka Mgr. Beáta Baranová (celodenná forma výchovy a vzdelávania).
- Dolná trieda – LIENKA – Triedna uč. Bc. Ivana Drobňáková a p. učiteľka Bc. Eva Uchaľová (celodenná forma výchovy a vzdelávania).
- 3. Trieda – MOTÝĽ – Triedna uč. Lucia Gazdová (poldenná forma výchovy a vzdelávania).
- 4. Trieda – MRAVČEK – Triedna uč. Mgr. Janette Uchaľová (poldenná forma výchovy a vzdelávania).
Správa o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti MŠ Banské za šk.r 2018-2019.
Organizašné pokyny upravujúce podmienky materskej školy na obdobie školského roka 2020